MSN Spaces and Messenger 7.0 Beta!

Two very cool things released from MSN today. The first is called MSN Spaces, and is a free blogging service, much like Blogger.com. I setup an account just to test it out (and to protect “mastermaq” of course) and it seems simple enough – you can take a look here. One thing I don’t like right off the bat is that there is no XML icon to get the RSS feed! Fortunately, thanks to Firefox, I can confirm that there is in fact an RSS feed for your space. Anyway, I am not moving my blog or anything, just wanted to test it out.

The second new thing is MSN Messenger 7 Beta. I just installed it and for the most part, it looks pretty cool. My first complaint is that they have changed the Away, Busy, etc icons in the contact list. Now everyone is a green MSN guy with the away or busy logo beside it. Makes it very difficult to see at a glance who is online or not. At least I think so – may take some getting used to. Display pictures are more emphasized, and there are two new features called Winks and Nudges that I will have to wait to try as the other person needs version 7 as well. Cool new features? Maybe the option to “Show my last conversation in new conversation window”. VERY useful. The absolute BEST new feature however? The ability to set your status BEFORE you login. Haha I love it!

UPDATE: Is it really so hard to click the link above to get MSN Messenger? I mean seriously. Your comments are starting to annoy me. For those of you that find this concept too hard to understand, maybe this will help:

CLICK HERE TO DOWNLOAD MESSENGER BETA 7.0

  • http://www.google.com/search?q=grant grant

    this is all fucking bull shit it dont work worth shit NO BODY download it

  • http://www.google.com/search?q=shawna shawna

    this is all fucking bull shit it dont work worth shit NO BODY download it

  • http://www.google.com/search?q=Ryan Ryan

    Thank you so much Monomaniac for trying to talk some common sense into these people. However if you look right above my post you may see that people still don’t know how to read. I find it rather funny how illiterate these people are so I am afraid that I will no longer be helping you folks. As Monomaniac said, it is time to get back to the more important things in life…

  • http://www.google.com/search?q=Shayan Shayan

    Hello, Some one tell me site to download handwriting Pulgin for MSN messenger 7.0 beta

  • http://www.google.com/search?q=Richard Richard

    My MSN Beta Version dosn’t have handwriting.. Please advise

  • http://shannonbarber_522@hotmaol.com shannon

    dont av 1

  • http://www.google.com/search?q=glen glen

    HEY IF U WANNA FUCKEN DWNLAOD IT DOSENT IT MAKE SENSE TO GO TO THE MSN SITE DICKHEADS!

  • http://:/ Mr. Sensible

    are you lot fucking retardeD?

  • http://www.google.com/search?q=Lucivar Lucivar

    Hey! I just wanted to say thnx, Ryan! Because of your tip I was able to get the handwriting option to work just fine! Thanks a lot!!

  • http://www.google.com/search?q=ALLY ALLY

    how do i get da msn drawing handritin? pleaz tell me sum1

  • http://www.google.com/search?q=byron byron

    i would like it

  • http://www.google.com/search?q=Aubrey Aubrey

    I down loaded 7.0 but the handwriting thing doesnt work! What do i download to fix?

  • http://www.google.com/search?q=claude claude

    Thanks for the tip ryan

  • http://www.google.com/search?q=c c

    Ryan…. I got your steps for getting the handwriting working and it WORKED LIKE A CHARM…

    Here is my impression of this forum:

    A> where’s MSN7

    B> it’s here

    A> where’s MSN7

    B> it’s here, I said

    C> where’s MSN7

    B> it’s here. can’t you read?

    D> where’s MSN7

    E> where’s MSN7

    F> where’s MSN7

    G> can’t get handwriting

    H> do this to get handwriting

    I> how do I get handwriting

    J> how do I get handwriting

    H> i already told you how – do this

    K> how do I get handwriting

    L> where’s MSN7

    M> thanks ‘H’ for the handwriting tip

    N> where’s MSN7

    O> handwriting doesn’t work – help

    P> click here to join the idiot forum

    D>,F>,J> idiot forum? where do I click

    Q> where’s MSN7

    R> where’s my mommy, brain, and MSN7

    S> to Y> insert your own conclusion to the story…

    Z> Should say ‘the end’ but this forum doesn’t seem to end.

  • http://Cool Courtney

    Cool

  • http://c jarel

    v,bhfghbfg,mfk

  • http://c jarel

    v,bhfghbfg,mfk

  • http://sara_nara@hotmail.co.uk sarah

    im emailing u 2 tell u that ur websites r rubbish u asshole!!!!!!

    put download msn plz!!!!!!!! or else

  • http://www.google.com/search?q=Palmer Palmer

    Hi …My name is Palmer…I would like to download msn 7.0 please…i heard about all these great things….its pretty cool…

  • http://blog.mastermaq.ca/archive/2004/12/02/2763.aspx Steve

    Are you blind OMG the url’s are right above you, or can’t you just use google!

  • http://www.google.com/search?q=maza maza

    how do i get the handwriting thing? plz tell me

  • http://www.google.com/search?q=pamela pamela

    how do u get handwrite for 7.0?

  • http://www.google.com/search?q=pamela pamela

    i like 7.0 its great!

  • http://www.google.com/search?q=tehdappa teh dappa

    Had to bump this incredibly stupid thread…

    some comments made me laugh, others made me cry, but i think it goes to prove… your nothing unless you got a sub 6 digit icq number.

    p.s.

    2 dapeepl hu tink dis is txtmsg ritin is kwika wen u spel al propr

    CHAVS!

    p.p.s.

    to "http://sara_nara@hotmail.co.uk/"………

    url,

    not email.

    imbecile.

  • http://www.google.com/search?q=TheannoyingBrat! The annoying Brat!

    How the hell do i get the handwrite feature,i can’t get it!!!,It just won’t work!,i don’t know where i can download it!AAAARRRRRRGGGGHHHHHH!!!!!

  • http://www.google.com/search?q=lauzie lauzie

    i h8 msn coz it wont let me get da handritin and i want it plz

  • http://www.google.com/search?q=fran fran

    ive downloaded it, but its not wrking! it says error code 80072efd…its sooo annoying! can any1 help!?

  • http://www.google.com/search?q=peake peake

    heres the link for those who need msn handwriting and missed the link by ray

    http://www.microsoft.com/downloads/thankyou.aspx?FamilyID=fad44098-8b73-4e06-96d4-d1eb70eacb44&displaylang=en

  • http://www.google.com/search?q=peake peake

    oh yea and thanks ray for the link it helped alot u got ne other links for cool msn stuff?

  • http://xcnv, shining_girl_438@hotmail.com

    i really want this beacuse i love msn wach this ?¿ lol

  • http://www.google.com/search?q=HELL-EN HELL-EN

    HOW THE HELL DO I DOWNLOAD THIS FUCKING THIS…FORE FRUCKS SAKE LIKE GOD DAMNIT PEOPLE!! THIS IS SO FUCKING GAY GO 2 HELL WHOEVER THE HELL MADE THIS WEBSITE…o wait a second..I FOUND IT!! yeah yeah yeah yaeh yeah

  • http://www.google.com/search?q=HELL-EN HELL-EN

    HOW THE HELL DO U DOWNLOAD THIS FUCKING THIG!! like sweriously people!! WHERE IS IT!! HELLO..IM TALKING 2 U!! where is it?? GOD DAMNIT PEOPLE FOR FUCKS SAKE….o wait a seccond…I FOUND IT!! yeah yewah yeah GO ME..I ROCK!! lmao….hahahahhaha

  • http://www.google.com/search?q=judy judy

    hello that was great now how the hell do i do it

  • http://www.google.com/search?q=jp jp

    want to down loud it

  • http://df df

    fgbfggfbgbgbegb gb fgb b b

  • http://www.google.com/search?q=KISSMYBUTT KISS MY BUTT

    U R A FREAKIN IDIOT

  • http://planet.angelfire.com/hiphop4/soccer-chick Leslie

    I use MSN and it’s totally great. U can use MSN Spaces, blogs, photos and more. And the best, MSN. I have the version 7.5

  • http://alihan_seyithan_1907@hotmail.com alihan

    seyithan kaplan

  • http://alihan_seyithan_1907@hotmail.com alihan

    seyithan kaplan

  • http://www.google.com/search?q=WillzDaGM WillzDaGM

    haha sorry bout my last comment.. umm that wasn’t me that was bitchen about how you guys were hackers? or w/e..that was my friend sorry… but ok.. umm if you want it… you can go and download it from:

    http://messenger.msn.com/xp/downloadDefault.aspx?mkt=en-ca

    any problems? email me…well see yea

  • http://www.google.com/search?q=WillzDaGM WillzDaGM

    haha sorry bout my last comment.. umm that wasn’t me that was bitchen about how you guys were hackers? or w/e..that was my friend sorry… but ok.. umm if you want it… you can go and download it from:

    http://messenger.msn.com/xp/downloadDefault.aspx?mkt=en-ca

    any problems? email me…well see yea